Thursday 25 September 2008

PM MALAYSIA Ke-6

Lama sungguh aku tidak menulis mengenai politik kita yang semakin caca-merba dewasa ini. Kalau diimbas sejarah, majoriti posting aku yang terdahulu mengenai politik. Mungkin aku sudah bosan, bosan dengan golongan penipu duit rakyat,peliwat,pengebom C4,babi-babi dan macam-macam lagi.BOSAN!

Kepada SB-SB yang dikasihi, tolong jangan ISAkan aku sebab tulisan aku ini.

Apa ada pada jawatan yang bernama Prime Minister? Hebat sangatkah? Ahli syurgakah? atau yang hanya pandai kelentong rakyat sahaja yang boleh jadi PM?

Apasal semua tehegeh-hegeh nak jadi PM? Keje angkut sampah tak masyuk ke? Gaji kecil tapi kuranglah dosa dari jadi PM yang hari-hari terpaksa kelentong sana-sini. Dekat akhirat besok kurang soalannya. Apabila banyak cakap, banyak salah, bila banyak salah, banyak dosa, bila banyak dosa? masuk NERAKA!

Tapi yang lagi pelik bila ada orang tu gila meroyan sangat nak jadi PM! Dulu tidaklah obvious sangat tapi sekarang bukan main menanduk-nanduk. Semua orang dia nak kencing. 16 Sept apa cerita? U ni berjuang sebab rakyat ataupun u sudah kena penyakit sawan nak jadi PM?Hey U!, u duduk diam-diam jadi ketua pembangkang tu sampai PRU-13 sudahlah. Lepas tu u lawan cara anak jantan.U buat kacau ini Malaysia. Politik dah jadi macam kandang babi sebab u taw. Busuk,bersepah,hancing semua ada!

Ada lagi seorang, duduk gua musang nak jugak jadi PM. adoi....Sedarlah yang anda sudah tua ganyut. Rumah kata pergi kubur kata mari bai! Dapat jadi MP ni pun da kira syukur sangat. Anda pun dicadangkan agar duduk diam-diam dekat gua musang dan bangunkan Kelantan tu. Ada hati nak jadi PM.

Abang C4 kita macam mana pulak? Apasal itu ayah Nurul Izzah asik serang u saja? U dua orang ada dendam peribadi ke? Hutang belum langsai? Seseorang yang hendak jadi PM mestilah bukan sahaja bersih tetapi mesti dilihat bersih. Tapi u sudak terpalit dengan macam-macam taik. Taik c4, taik noritta, taik komisyen. So apa lagi yang hendak dikata? Please stay away from politics, banyak-banyakkan beramal abang ku sayang.

Ni yang last, 22 tahun pegang Malaysia tak puas hati lagi ke? Apa lagi yang u nak wahai datukku sayang? U yang lantik dia tiba-tiba u hentam dia macam dia tu komunis. U nak salahkan siapa sebab u sendiri yang pilih dia. So, shut up! Dalam masa dua tahun ni biarkan dia selesaikan kerja dia wahai datukku sayang. u pulak aku doakan supaya kurang azab siksa kubur dan semoga rest in peace. OK?

Puas hati aku hari ini! teori RAHMAN macam mana? the 6th prime minister of malaysia siapa? Jawapannya, AKUlah! kakakakaka

2 ◄ cOmment(s):

Lem said...

kalo ko jd pm ko lantik la aku jd menteri pencegah maksiat..mmg xde maksiat la kt dlm malaysia ni

Amirul Syafiq Mahadi said...

ye la 2....

Related Posts with Thumbnails
 
Blogger design by suckmylolly.com - background image by Wagner Campelo