Monday 21 September 2009

Aku, dia, kamu dan Roy

Lumrah dunia...
Kadang-kala kita di atas, kadang-kala kita di bawah...
Kadang-kala kita adalah mangsa, kadang-kala kita pemangsa...
kadang-kala kita terkena, kadang-kala kita mengena...

Inilah roda-roda kehidupan...

Aku...
Aku cuba menyempurnakan diriku...
Aku cuba sedayaku yang termampu...
Aku hampir berjaya...
Tapi kehadiranmu menyebabkan aku layu...
Tak bermaya...

Kamu...
Dari sosokmu aku mengerti bahawa kamu menyembunyikan sesuatu...
Kamu cuba mengubati lukamu yang parah...
Ditusuk sembilu...
Ku mengerti...
Perkenalan kita amat bermakna bagiku...
Syukur bebanmu telah dilepaskan...
Aku amat gembira...

Dia...
Yang memberikan sepenuh hatinya padaku...
Sanggup menunggu penuh setia...
Walaupun kucurang padanya...
Kumohon seribu kemaafan...
Kamu tetap pilihanku...
Semoga hati kita bertaut selamanya...

Roy..
Kau syaitan!
Kau merobek segalanya...
Kau musnahkan harapannya...
Roy, pergi kau dari hidupnya!

Semoga Tuhan ampunkan dosa aku, dia kamu dan Roy...

1 ◄ cOmment(s):

Anonymous said...

lUmRah Manusia..
seMuanYa mlakukan Kesilapan
samada sengaja atau tidak..
kta tetap mlakukan kesIlapan Tnpa d'sedari..

Andai KehAdirannya melemahknmu..
kuatkn semangatmu..
tabahkn hatimu..
krn suatu ketika nnt..
kamu pasti dpt melupaknnya..
andai kehadirannya menggusarknmu..
pedulikn dia
teruskn kehidupanmu..

Related Posts with Thumbnails
 
Blogger design by suckmylolly.com - background image by Wagner Campelo