Tuesday 30 June 2009

cermin


Tengoklah cermin...
Mesti nampak diri kita...
"Wow! Boleh tahan juga aku ni, taklah seburuk shrek", kata si obama.
Kata abu shah pula, "Tapi ramai orang meluat dengan kau!".

Dalam kehidupan, kita seringkali merasa bahawa kitalah yang sempurna...
Apa yang kita lakukan semuanya tepat dan benar belaka...
Pada masa yang sama kita lupa tentang tanggapan orang yang berada di sekeliling kita...
Ramai yang merasa dirinya sempurna...
Tanpa dia menyedari rakannya amat membencinya...

Suatu hari baru dia tersedar dari lena...
Kerana mendengar rakannya mengutuk dari belakang akan tingkah dirinya...
"Oh, rupanya perangaiku tidak disenangi mereka", kata osama.
Ingatkan dia sempurna, tetapi rupa-rupanya penuh cacat-cela...

Orang kata persetankan pandangan orang lain...
Janji kita hidup bahagia...
Mereka hanya dengki dengan kita...
Bagiku caraku, bagimu caramu...
So what?

Tapi ada juga yang selalu mengalah...
Bukan lemah tapi demi seorang sahabat...
Dia sanggup menyakitkan dirinya...
"Tidak mengapalah, semoga jasaku ini dibalasi Tuhan di sana nanti", kata najib.

Aku bagaimana?
Ada sesiapa yang tidak suka akan caraku?
Ada sesiapa yang sakit hati denganku?
Aku tida tahu semua ini...
Kamulah cerminku...
Maka tegurlah aku dengan penuh hikmah...
Moga-moga tuhan merahmati kau dan aku

0 ◄ cOmment(s):

Related Posts with Thumbnails
 
Blogger design by suckmylolly.com - background image by Wagner Campelo