Friday 19 June 2009

Penularan virus GILA BABI


Sekarang ini musim penularan virus GILA BABI.

Apa? Betul?

Betul kawan-kawan....

Gila babi hendak marah-marah. Melenting sana, melenting sini. Suruh orang itu berhenti, suruh orang ini duduk diam. Tidak boleh langsung hendak berbeza pendapat. Biarlah dia hendak bercakap pasal kerajaan perpaduan. Freedom of speech.

Gila babi hendak menjerit dalam dewan rakyat. Jeritlah puas-puas. Biar satu dunia tahu. Kami boleh tersengih atau ketawa guling-guling sahaja. Bukankah kuasa membubarkan DUN terletak di tangan Sultan?

Gila babi hendak buat jambatan ketiga. Tak payah! Runtuhkan tambak johor senang cerita. Sultan Johor pun tak berkenan. Hentikanlah. Runtuhkan tambak johor itu dan gantikan dengan jambatan. Jambatan apa? Jambatan 10 tingkat. Baru "grand"!

Gila babi hendak wajibkan lulus untuk subjek Bahasa Inggeris dalam SPM. Tidak payah. Subjek sejarah yang sepatutnya wajib lulus. Sebab apa? Sebab ramai yang sudah buta sejarah. Satu pihak kata hanya UMNO yang terlibat dalam proses memerdekakan Malaya. Habis, mana pergi Dr. Burhanuddin Helmi, Ahmah Boestamam, Ishak Hj. Muhammad dan banyak lagi tokoh-tokoh yang memperjuangkan kemerdekaan? Satu pihak lagi tidak hormat langsung kontrak sosial nenek-moyang kita. Kami sudah bagi kerakyatan, jadi janganlah ungkit hak istimewa kami. Lagi perit apabila ada Melayu bangsat yang sokong. Bodoh!

Penularan wabak ini dijangka akan berterusan sehingga hari kiamat...

1 ◄ cOmment(s):

anis shafikah said...

weh,aku mati2 ingt ini penyakit yg btul :D

Related Posts with Thumbnails
 
Blogger design by suckmylolly.com - background image by Wagner Campelo