Saturday 30 August 2008

Aku yang belum merdeka:(

Sambut merdeka semua orang nak. Tapi masalahnya orang Malaysia ni dari segi penghayatan apa itu merdeka. Merdeka itu maknanya bebas ke? Ntahla.

Tadi terserempak dengan budak-budak sekolah berkonvoi menggunakan basikal, tanpa memakai baju dan membawa jalur gemilang. Adakah ini yang dinamakan merdeka? Ingatkan budak-budak kampung je yang byat perangai macam tu tapi ini kes budak-budak sekolah Shah Alam! Malang betul malaysia.

Bagi diriku, kurasakan masih lagi terjajah dek banyak perkara sia-sia. Maksiat, dosa, neraka, semuanya antara aku dengan Rabbul Jalil.Kenapa aku tiada kekuatan untuk menghentikan semua ini? Kenapa aku masih diperhambakan oleh syaitan bedebah? Adakah semua ini silapku seorang? Bagaimana cara untuk aku hentikannya? adusssss.....

Tuhan, kumemohon dengan rasa rendah diri agar Kau tunjukkan aku jalan penyelesaiannya.
AMIN.................

0 ◄ cOmment(s):

Related Posts with Thumbnails
 
Blogger design by suckmylolly.com - background image by Wagner Campelo